Річний звіт про діяльність закладу

                                                             Звіт


Завідувача Cтроїнецького  ДНЗ «Ромашка» Строїнецької сільської ради Тиврівського району Вінницької області

Пшелуцької Олени Василівни перед колективом та громадськістю

за 2016-2017 н.р.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р.

№ 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 завідувач дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.

 

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління дошкільним навчальним закладом,поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.

Строїнецький дошкільний навчальний заклад «Ромашка» Строїнецької сільської ради розташований : с. Строїнці, вул. 30-річчя Перемоги 17,

електронна пошта:olena130476@ukr.net.

В даний час в ДНЗ функціонує 2 різновікові групи.

Загальна кількість становить 37 дітей.

Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» працює з 7.00 – до 17.30 години за п’ятиденним робочим тижнем. Групові приміщення ДНЗ забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням на 75%. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Для занять дітей створені всі умови, а саме, обладнані спеціальні приміщення:

-музично-спортивна зала;

-методичний кабінет;

- медичний блок;

- для кожної вікової групи  спортивно-прогулянкові майданчики.

Навчальний рік у ДНЗ починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня у закладі проводиться оздоровлення дітей (оздоровчий період).

ДНЗ «Ромашка» здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

- Конституції України

- Закону України “Про дошкільну освіту”

- Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція0

- Закону України “Про охорону праці”

- Закону України “Про цивільний захист”

- Закону України “Про дорожній рух”

- Закону України “Про відпустки”

- Кодексу Законів Про працю

- Програма розвитку дитини дошкільного віку «Дитина»

А також, відповідно Статуту та річного плану роботи ДНЗ, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. План роботи був схвалений педагогічною радою від 30.08.2016 року протокол № 1 та погоджений відділом освіти Тиврівської районної адміністрації.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Головною метою роботи ДНЗ «Ромашка» є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

 

І. Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації

навчально-виховного процесу у навчальному закладі:

1.1. Вжиті завідувачем дошкільним навчальним закладом «Ромашка» заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку

На виконання Закону України “Про дошкільну освіту”, листа МОН України від 18.12.2000 року “Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку», в дошкільному навчальному закладі на протязі 2016 – 2017 року функціонувало 1  група для дітей 6-го року життя, всього 18 дітей, які з 01 вересня 2017 року підуть до школи. Хочеться відмітити роботу вихователів старшої групи «Лісова казка» за сумлінне відношення по підготовці дітей до школи. Діагностика та опитування дітей старшого дошкільного віку показали гарну підготовленість їх до школи. Майбутні школярі групи засвоїли програму. Перевірка вміння робити звуковий аналіз показала, що діти в групі, виконують завдання на 90%

Обстеження психолога школи, показали, що розвиток психічних процесів дітей старших груп відповідають високому рівню розвитку .

Результати опитування дітей, заняття, співбесіди з малюками, перегляд поточних і контрольних занять, режимних моментів, огляди – конкурси виставок посібників до педрад свідчать, що в колективі працюють творчі, ініціативні педагоги, які використовують в своїй роботі найефективніші методи та прийоми для розвитку і виховання розумних, всебічно розвинутих дітей. Вихователі в своїй роботі використовують диференційований і індивідуальний підходи, показують вміння керувати колективом, володіють інноваційними технологіями навчання дошкільників.

На виконання статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000р. № 646 «Про затвердження інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», на виконання п.2 наказу Міністерства освіти і науки України від 22.12.2010 № 1175 « Про охоплення навчанням дітей і підлітків шкільного віку», «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» (лист МОН України № 1/9 – 263 від 07.05.2007 р.), з метою забезпечення організації та проведення обліку дітей дошкільного віку, дотримання конституційних вимог щодо охоплення їх навчанням в дошкільних закладах освіти , створення належних умов для здобуття громадянами дошкільної освіти у нашому дошкільному закладі, створена робоча група для організації обліку дітей від народження до шести років, які проживають на території села Строїнці. Таким чином, педагогічним колективом закладу було складено банк даних дітей, які не відвідують дошкільні заклади, та проведено моніторинг результативності охоплення дошкільної освітою дітей цієї категорії . Виявилося, що майже 98% дітей, яким виповнилося 5 років, відвідують заклад.

1.2. Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо

упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес

Організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальними засадами програми розвитку дитини дошкільного віку регламентувалися річним планом закладу. Інновації в ДНЗ є необхідними для ведення пошуку шляхів розв’язання проблем, наявних в дошкільній галузі; прагнення наших педагогів підвищити якість освітніх послуг, урізноманітнити їх, задовольняючи зростаючі з кожним роком запити окремих батьків . Педагоги закладу реалізують зміст освіти через інтеграцію різних видів дитячої діяльності. Заняття вихователі розрізняють за способом організації дітей: групові, підгрупові, індивідуальні, індивідуально – групові. А за змістом вони інтегровані відповідно до певних пізнавальних завдань. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ДНЗ функціонує методичний кабінет,який є науково – методичним осередком для педагогів які працюють в закладі та батьків діти яких відвідують наш заклад.

Педагогам ДНЗ надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів садка, проходження курсів підвищення кваліфікації.

ІІ. Вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації

матеріально-технічної бази дошкільного навчального закладу

Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу – є одним із провідних напрямків роботи завідувача ДНЗ. В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданням, сучасним дидактичним матеріалом. У 2016/2017 навчальному році методичний кабінет поповнився різноманітним наочно – дидактичним матеріалом, науковою, навчально – методичною літературою. Була проведена підписка на фахові періодичні видання. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів закладу та України в цілому.

ІІІ. Залучення додаткових джерел фінансування

Досить плідно в 2016-2017 навчальному році працював батьківський комітет приймаючи участь в навчально-виховному процесі та зміцненні матеріальної бази ДНЗ. Завдяки діяльності батьківського комітету та батьків під час підготовки до навчального року був зроблений косметичний ремонт в групових кімнатах ,  спортивно- музичній залі, харчоблоці, загальному коридорі та в усіх групах дошкільного закладу. Був проведений капітальний ремонт в каналізаційної системи: замінено труби на пластикові, встановлені нові мийки для посуду та раковини для миття рук, замінено всі крани, замінено унітази. Пофарбовано ігрове обладнання на прогулянкових майданчиках кожної групи. Придбано нову дитячу стінку в молодшо-середню групу.

IV. Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу

кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

Кількість штатних одиниць педагогічних працівників за штатним розписом 13 чоловік. Фактично зайнятих посад на даний час становить 13 осіб.

Педагогічний процес у дошкільному навчальному закладі «Ромашка» забезпечують 5 кваліфікованих спеціалістів: завідувач, 4 вихователі.

З них :

з вищою освітою – 3 педагогів,

з середньою спеціальною – 2 педагоги,

навчається в ВНЗ – 2 педагоги.

Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів. Так у поточному році  завідувач ДНЗ пройшла курси підвищення кваліфікації при Вінницькій акдемії неперервної  освіти.

Аналіз педагогічного стажу працівників показав, що в закладі до 3 років стажу працює 1 чол., до 10 років – 2 чол., до 30 років і більше – 2 чоловік.

Нові проблеми в системі дошкільної освіти вимагають змін мислення педагогів дошкільних навчальних закладів. Адже саме робота за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» формує соціальне замовлення на тип вихователя, який зміг би взяти на себе ініціативу щодо перебудови навчально – виховного процесу, трансформуючи його в межах нової моделі дошкільної освіти. Ця перебудова не можлива без ґрунтовної та якісної самоосвіти.

V. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей та педагогічних працівників:

5.1. Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування дітей і педагогічних працівників.

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування в дошкільному навчальному закладі ведеться відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту» від 23.05.91р. № 1060-ХІІ (із змінами), статті 35 закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-ІІІ (із змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227 а також спільному Наказу МОН молоді та спорту України та Міністерству охорони здоров’я України від 26.02.2013 року

№ 202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»

Відповідно до штатного розпису, дошкільний навчальний заклад повністю укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування. Стан матеріально – технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень, задовільний, у достатній кількості є кухонне обладнання, посуд.

Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється завідувачем ДНЗ «Ромашка». Зауваження та відмітки про їх усунення фіксуються в картах контролю та в діловому щоденнику керівника. Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ДНЗ є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання норм харчування».

Організація харчування в дошкільному навчальному закладі здійснювалась відповідно до Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОНУ від 17.04.2006 року № 298/227, із змінами від 26.02.2013 року.

Діти в закладі харчуються три рази на день. Безкоштовно харчуються діти з малозабезпечених родин, 50% - багатодітні.

Організація харчування здійснювалась відповідно до перспективного меню, меню розкладів, які затверджувалися щоденно, денного меню із зазначенням кожної страви, які своєчасно завірялися керівником і медпрацівником, вивішувалися поруч з вікном видачі страв з харчоблоку та в інформаційних куточках кожної групи.

Щоденно здійснювався контроль за дотриманням санітарно гігієнічного режиму на харчоблоці, за технологією приготування страв з боку завідувача та сестри медичної Ковач Ю.О.

Питання покращення організації харчування дітей в ДНЗ на 2016/2017 навчальний рік постійно розглядалося на нарадах при завідувачу, на групових батьківських зборах, на яких педагоги знайомили батьків з тим, як організувати раціональне, збалансоване, різноманітне харчування та який вплив воно має на фізичний та розумовий розвиток дітей.

Увага вихователів зверталася на виховання культурно – гігієнічних навичок, культуру вживання їжі та зацікавлення дітей процесом прийому їжі.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь ікишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.

Всі продукти приймаються в заклад тільки при наявності відповідних супроводжуючих документів: сертифікату якості та ветеринарного посвідчення.

Вихователями всіх вікових груп ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома. Адміністрація постійно контролює якість страв. За результатами контролю проводяться індивідуальні бесіди, питання про харчування розглядається на виробничих нарадах, батьківських зборах.

Питання харчування дітей в закладах освіти знаходиться на постійному контролі  у адміністрації закладу.

Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації. Розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, є план дій щодо забезпечення санітарно-гігієнічного та протиепідемічного благополуччя учасників навчально - виховного процесу також проводиться постійна роз’яснювальна робота серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.

5.2. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.

В дошкільному навчальному закладі «Ромашка» забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Відповідно до ГОСТ 12.04.79 р. не допускається до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Травматичних та нещасних випадків за період роботи в 2016-2017 навчальному році в дошкільному навчальному закладі не було.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про основні заходи цивільного захисту на 2011 рік» від 21 березня 2011р. № 246, відповідно наказу «Про організацію та проведення Тижня безпеки дитини» від 30.04.2014 № 44 – «Про проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності дитини», з метою формування у дітей свідомого розуміння цінностей власного життя та здоров’я, в закладі був проведений Тиждень охорони праці та безпеки життєдіяльності. Під час проведення цього тижня, один день у закладі був присвячений цивільному захисту.

Основними цілями та завданнями Тижня з охорони праці та безпеки життєдіяльності та Дня цивільної захисту було :

- вироблення у дітей дошкільного віку умінь і навичок захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій;

- формування та розвиток у дітей дошкільного віку високих морально-психологічних якостей: відваги, мужності, витримки, ініціативи і кмітливості, тощо ;

- удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педгогічних працівників та працюючого персоналу закладу з питань захисту від наслідків надзвичайних ситуацій;

- поліпшення якості навчально – виховної роботи в закладі з питань охорони життя, здоров’я та норм поведінки дітей під час надзвичайних ситуацій .

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально – виховного процесу ДНЗ якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації;формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань пр оправила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

Протипожежна безпека у закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. В ДНЗ розроблено плани евакуації дітей та працівників на випадок пожежі.

В повному обсязі дошкільний заклад забезпечений мийними та дезінфікуючими засобами, які вкрай необхідні для забезпечення санітарно – гігієнічного стану всього приміщення ДНЗ.

VІ. Залучення педагогічної та батьківської громадськості

закладу до управління його діяльністю; співпраця з

громадськими організаціями

Адміністрацією та вихователями ДНЗ, ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці:

- Батьківські збори.

- Індивідуальні консультації різних спеціалістів.

- Виготовлення саморобок на виставки разом з дітьми.

- Залучення батьків до активної участі у проведення різноманітних дитячих свят та розваг.

Розділ VІІ. Діяльність адміністрації з питань управління

Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта. Саме з цією метою діяльність адміністрації була злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало можливість запобігати негативним результатам в роботі. Основною умовою організації контролю є його інтеграція та плановість. З цією метою члени адміністрації розробили щоденні оперативні плани роботи, картки контролю за навчально-виховним процесом, картки управлінських рішень та введений аналіз виконавської дисципліни педагогічних працівників, що суттєво покращило контроль усіх напрямків діяльності закладу та забезпечило своєчасну процедуру надання інформації про стан об’єкту.

Основним змістом контролю було відстеження роботи працівників в рівноважному стані. Відповідно до розроблених членами адміністрації циклограм, щоденно збиралася інформація про діяльність суб’єктів, відпрацьовувалися рекомендації щодо поліпшення якості робочих процесів. При цьому обов’язково враховувалися функціональні обов’язки працівників.

Завідувачем та медичною сестрою постійно контролювалася планування освітньої роботи, готовність педагогів до робочого дня, медико – педагогічний контроль за оздоровчою роботою в ДНЗ, стан проведення навчально – виховної роботи, виконання заходів щодо зміцнення здоров’я дітей, формування культурно – гігієнічних навичок та самообслуговування, якість проведення свят, розваги, Днів здоров’я тощо.

Медична сестра Ковач Ю.О. щоденно контролювала санітарний стан в закладі, наявність у дітей довідок про стан здоров’я, своєчасне проходження медоглядів працівниками, дотримання режиму дня - чим забезпечувала якісне медичне обслуговування.

Вона забезпечувала повноцінний контроль за якістю організації харчування.

Результати контролю за навчально-виховним процесом систематично розглядалися на нарадах при завідувачу, оцінювалися на педагогічних годинах.

Робота з даного напрямку проведена на високому рівні.

Проте поряд з позитивними здобутками існують питання які потребують подальшого відпрацювання. Це стосується зміцнення матеріально – технічної бази, а саме: установка енергозберігаючих вікон (11шт.), встановлення дверей, капітальний ремонт опалювальної системи, заміна кахелю на підлозі харчоблоку, встановлення тіньових навісів, спортивних споруд на майданчиках, та заміна ламп накалювання на енергозберігаючі, заміна люстр по групових кімнатах, наповнення новими меблями та розвиваючим середовищем для дітей.

Колектив ДНЗ «Ромашкака» і надалі буде продовжувати працювати над впровадженням інноваційних технологій в навчально – виховний процес, підвищенням якості дошкільної освіти.